Utorak, OCTOBER 16, 2018
tekstovi_logo


propisno_obucenaOvo je samo podsjetnik mojim dragim sestrama, koje je Allah uputio da nose maramu, ali jos uvijek nose usku odje?u.

Draga moja sestro, hvala Allahu koji te je uputio i ukazao ti svoju milost, molim Allaha da te u?vrstii i da te stavi pod Svoje okrilje. Zelim samo da te podsjetim, draga sestro, da se potpuno pokrivanje ne moe posti?i nose?i usku i prozirnu odje?u.

U jednom hadisu Allahov Poslanik, salallahu alejhi ve sellem, kaze: "Dvije vrste dehenemlija ne elim nikako sresti: ljude sa volovskim bi?evima, koji batinaju svoje podanike i ene koje su, premda obu?ene, ipak obnaene, koje su zavodnice i koje bivaju zavedene; takve ne?e u?i u Dennet, takve ne?e osjetiti njegov miris! (Muslim)"

Pod obu?enim, ali nagim (polunagim) enama misli se na one ene koje se zaodijevaju odje?om koja ne ispunjava ulogu pokrivanja, pa se zbog tanko?e i providnosti takve odje?e oslikava ono sto se nalazi ispod nje.

Nije dozvoljeno otkriti vrat i grudi!

Mahrama mora pokriti cijelu glavu, uklju?uju?i ui, svu kosu, vrat i grudi. To je jasno receno u Allahovim rije?ima: "A reci vjernicama neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim; i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi ista osim onoga to je ionako spoljanje, i neka vela svoja spuste na grudi svoje; neka ukrase svoje ne pokazuju drugima" (An-Nur 24:31)

"O Vjerovjesni?e, reci enama svojim i k?erima svojim i enama vjernika, neka spuste haljine svoje niza se. Tako ?e se najlake prepoznati, pa nece napastovane biti. A Allah prata i samilostan je." (Al-Ahzab 33:59)

Od Ibn Omera, radijallahu anhu, se prenosi da je Allahov Poslanik, salallahu alejhi ve sellem je rekao: "Iman i stid su uvijek jedno pored drugog; pa ako jedno nestane, nesta?e i drugo." (El-Hakim)

Mlada djevojka je ula kod Aie, radiallahu anha, sa tankim i prozirnim velom, pa joj je Aia, radiallahu anha, rekla: "Ne vjeruje u suru En-Nur ena koja se tako obla?i."

Kad su kod nje usle ene iz plemena Benu-Tenim u providnoj odje?i, tada im je ona rekla: "Ako ste stvarno vjernice, onda ovo nije odje?a ena koje vjeruju". (El-Kurtubi, 1387.4 14/244)

Ovi hadisi itekako oslikavaju i nae vrijeme, u kome ene obla?e razne modele, prozirne, tijesne i strukirane odje?e, tako da vie isti?u nego to pokrivaju. Od Aie, radiallahu anha, prenosi se da je Esma k?erka Ebu Bekrova ula kod Poslanika, salallahu alejhi ve sellem, u prozirnoj odje?i. Poslanik je okrenuo lice u stranu i rekao: "Esma, kad ena spolno sazri, nije dozvoljeno da joj se vidi ista osim ovoga i ovoga" (pokazao je na lice i ake). Ebu Davud, "Sunen", poglavlje El-Libas": 4/357-358, 4.104

Zbog mnogobrojnih hadisa koji govore o zabrani noenja takve odje?e, islamski u?enjaci tvrde da Allahov Poslanik, salallahu alejhi ve sellem, nije prozirne hidabe smatrao pokrivanjem. Zbog toga je Esmi naredio da obu?e haljinu koja ?e dobro pokriti njeno tijelo. Vaan je nijet/razlog zato nosimo doti?nu odje?u kad izlazimo vani. Ovo ne zna?i da ?emo iza?i na ulicu neuredne i neispeglane odje?e. ena treba biti ponosna na svoj hidab, ali isto tako voditi ra?una da se posebno i pretjerano ne naglaava, da glavna briga jeste o?uvanje morala i zatita njenog dostojanstva.

?Savjeti sestrama koje hoce da se pokriju

Pitanje:
Selam alejkum!
Sta je lijepo uraditi zeni prije nego sto stavi hidzab? Hvala unaprijed, da vam Allah da svako dobro!

Odgovor:

Alejkumus-selam!
eni koja je odlu?ila da stavi hidab upu?ujemo nekoliko savjeta:

 1. Da se pokaje za neposlunost Uzvienom Gospodaru zbog odga?anja pokrivanja.

2. Da popravi svoj nijjet-odluku za pokrivanje; da bude samo radi Allaha Uzvienog.

3. Da nau?i propise vezane za hidab, kako to njeno pokrivanje ne bi bilo nepropisno. (Ovdje se pravi velika greka kod pokrivanja, mnoge muslimanke se pokrivaju shodno tradicionalnom vi?enju hidaba, druge se pokrivaju kroz modernisti?ko vi?enje hidaba, a zanemaruju se temeljni propisi islama po pitanju nonje hidaba, kao to su:

a) Dijelovi tijela koji se pokrivaju,

b) Propisi vezani za svojstvo hidaba: irina, neprozirnost, miris, orginalnost (tj. da nije imitacija nevjerni?kih stilova pokrivanja, mukog na?ina obla?enja)....

 c) Propisi vezani za mahreme,

d) Vrijeme obaveznosti stavljanja hidaba....

4. Da obara pogled i da taj hidab bude kompletan, a ne samo da se pokrije, a da ostala djela (poput puenja cigareta, gledanje svega i sva?ega na TV, internetu ili u svakodnevnom ivotu, runog govora, gibeta....) budu svakodnevnica.

5. Da se osje?a ponosnom to je stavila svoju krunu i neka bude ustrajna.

6. Da druge sestre opominje na propise hidaba.

A Allah zna najbolje!

prof. Abdullah Mujic!



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP
Share

BUDIMO PRIJATELJI

ZA SESTRE