LAV TOLSTOJ DIVIO SE ISLAMU I POSLANIKU


hidzra2

Bismillahir-Rahmanir-Rahim

“Zar ti (Muhammede) Mi nismo grudi tvoje prostranim u?inili, i breme tvoje s tebe skinuli, koje je ple?a tvoja pritislo, i spomen tvoj podigli visoko!” (El-Inširah, 1-4) “A tebe smo samo kao milost svjetovima poslali.” (El-Enbija’, 107)

 

LAV TOLSTOJ DIVIO SE ISLAMU I POSLANIKU, salallahu alejhi ve sellem (2. dio)

 

Današnja hutba ima za cilj da nas osvijesti, prosvijetli i promijeni. U skoroj prošlosti bili smo svjedoci paljenja i rušenja džamija, ismijavanja Poslanika, salallahu alejhi ve sellem, pratili pokušaj paljenja Kur’ana od strane sve?enika na Floridi, a ovih dana do nas dopriješe vijesti o paljenju primjeraka Kur’ana u najve?oj ameri?koj vojnoj bazi u Afganistanu. Koriste se svi vidovi propagande da se ocrni islam, Allahov Poslanik i muslimani, ali u svijetu je sve više novih džamija i novih muslimana. Svjetski velikani pera, nauke i drugih zvanja iz svih branši života prihvataju islam ili ga brane od nasrtaja neukih i neupu?enih dušmana, ?iji um i dušu je pomra?ila zloba. I, doista, da islam nije prava vjera, koju ?uva Uzvišeni Allah, pred najezdom spomenutih nasrtaja i laži davno bi nestao, kako re?e jedan Pakistanac.

 

U našoj hutbi prije tri sedmice smo govorili o slavnom ruskom i svjetskom piscu i nekim drugim velikanima koji su prigrlili islam ili izrazili divljenje i najve?e poštovanje prema Allahovom Poslaniku Muhammedu, salallahu alejhi ve sellem .Lav Tolstoj najve?i je svjetski pisac u posljednjih 200 godina, rezultat je ankete provedene me?u 125 ameri?kih i britanskih autora. U anketi “Pisci biraju omiljene knjige” kandidovano je ukupno 544 djela iz cijelog svijeta. Tolstojev roman Ana Karenjina proglašen je najboljim književnim djelom 19. vijeka, a Lolita Vladimira Nabokova najboljom knjigom 20. vijeka.

 

E, taj slavni pisac je rekao: “Koliko god to bilo ?udno re?i, za mene je islam neuporedivo uzvišeniji od krš?anstva. Da je ?ovjek imao pravo izbora, svaki bi razuman ?ovjek nesumnjivo prihvatio islam, jednog Boga i Njegovog Poslanika.” Tolstoj je od pro?itanih Poslanikovih hadisa sa?inio poslanicu i objavio je u ruskoj izdava?koj ku?i “Posrednik”. Budu?i da je Tolstoj bio omiljen i cijenjen me?u ruskim narodom i prosvjetiteljima, a zbog bojazni da se narod ne po?ne okretati prema islamu kada se pro?uje da je Tolstoj prihvatio islam, njegovu knjigu probranih hadisa Muhammeda, salallahu alejhi ve sellem dugo su ?uvali u tajnosti i ometali su njeno dalje štampanje.

 

Tolstoj se divio Poslaniku salallahu alejhi ve sellem i islamu, a autenti?ni dokumenti, informacije i izvori potvr?uju da je on postao, umro i sahranjen kao musliman. Ruskinja Valerija Porohova, koja je prevela Kur’an na ruski jezik, izjavila je u sovjetskim medijima da je Tolstoj pred kraj svog života prihvatio islam i da je ostavio oporuku da bude ukopan kao musliman. Gospo?a Porohova kaže da je Tolstoj sahranjen po islamskim propisima, a na njegovom grobu nema krsta kao simbola krš?anstva.

 

U kontekstu današnje hutbe spomenimo Polosina, ministra vjerskih poslova Rusije, koji je postao musliman u 2000-tim, a da o tome skoro niko nije znao. Polosin je svim ruskim medijima izjavio: “Javno svjedo?im da više nisam ni sveštenik ni pripadnik pravoslavne crkve. Sad sam Musliman… Javno svjedo?im da sam se okrenuo jedinoj pravoj vjeri, kao sljedbenik istinske vjere. (…) Postao sam musliman.” U Rusiji, tvr?avi pravoslavlja, episkop Viaceslav Polosin je postao musliman 1999. godine. Subhanallah! Nakon što je javno obznanio primanje islama, episkop Polosin je upitan o opasnostima sa kojima bi se mogao suo?iti, pa je odgovorio: “Svi smo mi prolazni, prije ili kasnije oti?i ?emo s ovog svijeta. Bolje je i dušu predati Pravednom, nego služiti iluzijama ljudi!” Allahu ekber! Divne li vjere! Divnog li primjera svima nama. Spomenimo da je Polosin uzeo ime Ali, kao i da je njegova supruga primila islam.

 

Ranije smo spominjali princa Bizmarka, velikog Getea, Aleksandra Puškina, Morisa Bukaja, Rožu Garodija, Bernarda Šoa, Muhammeda Alija, Murata Hofmana, Muhammeda Asada, Majkla Harta, Tomasa Irvinga, Jusufa Islama, Hamzu Jusufa, Siradža Vehadža, Halida Jasina i dr. Doista je ?ast i ponos biti musliman i voljeti Allahovog Poslanika, salallahu alejhi ve sellem. Ta ljubav i pokornost se iskazuju primjenom islama i svakodnevnim slije?enjem Poslanika salallahu alejhi ve sellem a ne samo pri?anjem i pisanjem. Uzvišeni Allahu, u?ini nas iskrenim sljedbenicima Tvojega Poslanika Muhammeda, salallahu alejhi ve sellem.

 

Tolstoj je objavio poslanicu hadisa u doba kada je komunizam kao ideja bio u zenitu i kada je on bio na vrhuncu svog stvaranja. Napustio je sve dunjalu?ke blagodati da bi živio kao musliman.

-2-

 

Djela su mu prevedena na više od 100 svjetskih jezika, a štampana u preko 220 miliona primjeraka, i mogao je biti najbogatiji, ali nije. Želio je ista?i da je islam vjera istinske pravde i jednakosti, istinskog bratstva i požrtvovanosti, poštovanja i ljubavi prema ?ovjeku i drugom.

 

Tolstoj je, dakle, gajio otvoreno divljenje prema Poslaniku, s.a.v.s. Želio je da ruski narod, ?itaoce, prijatelje i kolege upozna s Poslanikom salallahu alejhi ve sellem. I mi, da bismo voljeli Poslanika, salallahu alejhi ve sellem, trebamo ga upoznati, ?itaju?i njegove hadise iz autenti?nih zbirki, koje su danas svakome dostupne. Ako bismo ?itali Kur’an, Poslanikove hadise, redovno klanjali, posebno u džematu, doista bi bili bolji ljudi, korisni svim živim bi?ima koja je Jedini Bog stvorio. Ne bi bilo mržnje, ratova, ubijanja, silovanja, protjerivanja, a sve vrste granica bi bile samo imaginarne. Tada bi postojali mostovi a ne sukobi. A zar nismo stvoreni radi toga?

 

Tolstoja su o?arale i odli?no je razumio Poslanikove rije?i, koje je citirao u svojoj poslanici: “Pravo bogatstvo nije veliki imetak nego sitost srca”, kao i: “Prema ljudima budite milostivi, pa ?e i Allah biti prema vama milostiv”, i: “Nije istinski vjernik onaj ko ne želi svom bratu isto ono što želi i sam sebi.”

 

Tolstoj kaže: “U mom je srcu Allahov nur/svjetlo, Njegovo je ime savjest.” Budimo i mi savjesni i mijenjajmo svoj odnos prema Bogu Uzvišenom, Njegovom Poslaniku, ?ovjeku i svakom Božijem bi?u.

 

Da je Tolstoj prihvatio islam, svjedo?i i njegov privatni ljekar, Slovak Dušan Petrovi? Makovitski, koji je napisao veliko djelo pod nazivom Pored Tolstoja, u period 1904-1910. Na 356. strani tre?eg toma, Makovitski opisuje razgovor izme?u Tolstoja i njegove supruge Sofije Andrejevne: “Muhammed se nije nikad slagao s krš?anskim shvatanjima. On nije ?ovjeka smatrao Bogom, niti se je sam poistovje?ivao s Njim. Za muslimane nema drugog boga osim Allaha, a Muhammed je Njegov Poslanik. U tome nema ni?eg zagonetnog niti sumnjivog.” Sofija Andrejevna sada upita: “A šta je bolje? Krš?anstvo ili islam?” Tolstoj: “Za mene je to jasno, islam je bolji, uzvišeniji.” Nakon kra?e šutnje, Lav Nikolajevi? ponovi: “U me?usobnom pore?enju islam je uzvišeniji. Meni je islam puno pomogao.” Budemo li ga se pridržavali, i nama ?e islam, bez sumnje, puno pomo?i.

 

U svojoj korespondenciji Tolstoj isti?e da “svaki ?ovjek koji vjeruje treba tražiti smisao života, da voli ljude.” Tolstoj govori da “veliki dio ?ovje?anstva živi prema na?elima koja nemaju ništa zajedni?ko s temeljima vjerovanja, ?ak su i posve suprotni njima. U našem na?inu života nema puno mjesta za vjerska u?enja; niti nailazimo na njih u našim relacijama s drugim ljudima, niti imamo veze s njima u našem privatnom životu. (….) Vjerske principe uzimamo kao nešto daleko od života, nevezano za njega.” Za ljude koji vjeru uzimaju kao sredstvo za ostvarenje svojih ovozemaljskih ciljeva, Tolstoj kaže: “Takvi su ljudi pravi nevjernici, jer je za njih vjera sredstvo da bi postigli bilo koji cilj u ovom životu.”

 

Prije spoznaje Boga, Tolstoj govori o životu kao suštoj zapuštenosti i poredi ga sa bolesnikom sa unutarnjom bolesti. “Moj život kao da je stao: samo sam disao, jeo, pio i spavao.” Kaže da ga je to dovelo na ivicu provalije. Ve?ina ljudi danas živi upravo takvim na?inom života, a kažu da su vjernici. No, sjetio se Tolstoj aždahe smrti koja neizbježno ?eka da proguta njega i sve nas. Kabur je razjapio svoje ?eljusti poput krokodila da nas proguta. Svakog trena smo mu sve bliži i bliži. Kad nas proguta nema povratka do Sudnjeg dana. Šta smo pripremili za taj moment?! Jesmo li spremni? Imamo li dobrih djela, namaza? Znamo li šta je smisao života? Nije valjda smisao samo u jelu, pi?u i spavanju?!

 

Znaš, kad se ?ovjek razboli i kad se smrt priku?i, ni med više nije sladak, a dunjaluk postaje bezvrijedan poput pepela. Ne ?ekajmo da to razumijemo kada smrt do?e i kad se ne može odgoditi. A ona je tu. Baš tu. Najve?a mudrost i najbolje znanje je znati odgovor na pitanje: “Zašto živimo?” Odgovor: “Živimo da u Boga vjerujemo i Poslanika slijedimo.” “Vi doista najbolji uzor u Allahovom Poslaniku imate.” Njega upoznajmo, volimo i slijedimo onako kako su ga Tolstoj i drugi velikani upoznali. Uzvišeni Allahu, u?vrsti nas na Pravoj Stazi i uvedi nas u Džennet sa Tvojim odabranicima i miljenicima.

 

Abdullah Hodži?, imam Bijele džamije u Gra?anici, 24.02.2012. god.



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP