GRESKE_POSTACA

(?UVAJTE SVOJ POST)

Kazao je Huzejfe, r.a.: ”Ljudi su pitali Allahovog Poslanika o dobru, a ja sam ga pitao o zlu, boje?i se da me ne zadesi.“ (Buharija)

Na osnovu spomenute formule mi ?emo kroz ovaj tekst, kratko i bez detaljnijih pojašnjenja, ukazati na neke greške koje ?ine posta?i u toku posta, ne znaju?i da ih to može skupo koštati ili u najmanju ruku da to bude razlogom propuštanja velikih nagrada.

1-Neravnomjerno raspore?ivanje snage; mnogo je onih koji u po?etku ramazana ”zasu?u rukave” i po?nu žestokim tempom sa ibadetima, a kako ramazan prolazi, tako i njihov tempo slabi, tako da na kraju ramazana skoro da nikako ne ibadete. Allahov Poslanik je kazao: ”Najdraža djela Uzvišenom Allahu su ona koja su kontinuirana pa makar bila i neznatna.“ (Buharija i Muslima od Aiše, r.a.)

2-Nepoznavanje onoga što kvari post; ?esto smo svjedoci izjava iz kojih vidimo da posta?i za odre?ene stvari smatraju da kvare post, a ustvari to nije tako, dok za druge stvari smatraju da ne kvare post i ?ine ih, a one ustvari kvare post.
Koliko je ljudi koji poste i u toku posta konzumiraju duhan, pod izgovorom da to nije niti jelo niti pi?e, a ako pogledamo knjige islamskih u?enjaka vidjet ?emo da oni imaju jednoglasan stav da konzumiranje duhana kvari post.
S druge strane mnogi ljudi za odre?ene grijehe, kao što je laž, ogovaranje, gledanje u žene, nenošenje mahrame, smatraju da njihovo ?injenje kvari post, što je neispravno. ?injenje spomenutih grijeha sigurno umanjuje nagradu posta, ali to ne zna?i da je post osobe koja to u?ini neispravan.

3-Ubje?enje da je spavanje ibadet; dešava se da ljudi veliki dio ramazana provode spavaju?i, oslanjaju?i se u tome na rije?i Allahovog Poslanika: ”Spavanje posta?a je ibadet.“ Ovaj hadis nije vjerodostojan i ne može se koristiti u dokazivanju šerijatskih propisa, kao što je potvrdio šejh Albani u više svojih knjiga.
 
4-?injenje grijeha u toku posta; kod velikog broja posta?a dešava se da se kod njih ne razlikuje dan u kojem poste i dan u kojem ne poste, jer neprestano ?ine grijehe. Kazao je Allahov Poslanik: ”Ko ne ostavi lažan govor i postupanje po tome, Allahu nije potrebno da ostavi jelo i pi?e.“ (Buharija, od Ebu Hurejre, r.a.)

5-Odga?anje iftara; velik broj ljudi, iz neke predostrožnosti koja nema utemeljenja u islamu, makar bili sigurni da je sunce zašlo i da je nastupio akšam, odga?aju iftar smatraju?i da je to ibadet.
Allahov Poslanik je kazao: ”Ljudi ne?e prestati biti u dobru sve dok budu požurivali sa iftarom.“ (Buharija i Muslim) Jedni ?ekaju da mujezin završi u?enje ezana i nakon toga iftare – što je greška, a drugi ?ekaju da klanjaju akšam-namaz i vrate se iz džamije, a potom iftare, ne znaju?i da Allahov Poslanik nikada nije klanjao akšam prije negoli je iftario.

6-Iftar sa onim što je zabranjeno; mnogi ljudi cijeli dan ne konzumiraju duhan, ali prave grešku i iftare se sa onim što je zabranjeno – duhanom, ne znaju?i da na taj na?in ?ine tri prekršaja: zapostavili su sunnet Allahovog Poslanika da se iftare datulama; iftarili su sa onim što je zabranjeno; štetnost duhana je mnogo ve?a ako se konzumira na prazan stomak nego u slu?aju da se to ?ini nakon jela (što ni u kom slu?aju ne zna?i da je to dozvoljeno).

7-Zapostavljanje sunneta – ponavljanja za mujezinom u toku u?enja ezana; mnogo je onih koji u žestokoj želji za hranom zaboravljaju na sunnet –ponavljanje za mujezinom. Kazao je Allahov Poslanik: ”Kada ?ujete glas mujezina, kažite (ponavljajte za njim) isto ono što i on govori.“ (Buharija i Muslim) Ovaj hadis je op?eg karaktera i ne izuzima vrijeme iftara.

8-Ubje?enje (nekih muškaraca) da ženama nije propisano klanjanje teravije; Allahov Poslanik kaže: ”Kada nekome od vas žena zatraži dozvolu da ide u džamiju, dozvolite joj.“ (Buharija i Muslim) Normalno, ova dozvola je uvjetovana nepostojanjem šerijatskih zapreka prilikom ženinog izlaska iz ku?e. Ženi nije dozvoljeno da izlazi iz ku?e – na teraviju – namirisana ili našminkana, nepropisno obu?ena, jer ako bi žena prilikom izlaska na teraviju ?inila odre?eni šerijatski prijestup, tada je mužu dozvoljeno da joj uskrati odlazak u džamiju.

9-Držanje mushafa u rukama tokom teravih-namaza; osoba koja drži mushaf u rukama tokom teravih-namaz ?ini nekoliko prekršaja (izostavlja nekoliko sunneta); ne veže ruke u namazu, ne diže ruke prilikom odlaska na ruku’ i povratka sa ruku’a, ne gleda u namazu u mjesto ?injenja sedžde.

10-Odnos posta?a prema djeci; mnogo je onih koji u ramazanu ?ine prekršaje i greške u pogledu svoje djece. Mnogo je roditelja koji ne znaju da li su njihova djeca postala punoljetna i ne nare?uju im da poste. Kada dijete postane punoljetno (po islamskom na?inu odre?ivanja) obavezno je da posti i na njega se odnose šerijatske naredbe, od kojih je i post mjeseca ramazana. Tako?er, mnogo je roditelja koji ne navikavaju svoju djecu na post prije punoljetnosti, što je greška. Neki roditelji, da im Allah oprosti, svojoj djeci koja žele da poste, nakon što postanu punoljetni, zabranjuju post, što je opet veliki grijeh.

Priredio: Pezi? Elvedin



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP