sejtanpiše: Halil ef. Maki? · mart 2012.

Oko našeg srca vodi se velika borba izme?u meleka i šejtana. Svakim dobrim djelom mi pomažemo vojske meleka, a slabimo vojske šejtana, i svakim hr?avim djelom i nepokornoš?u Allahu snažimo poziciju vojske šejtana, a slabimo poziciju vojske meleka. Otuda je naša uloga izrazito osjetljiva, zna?ajna i, prije svega, odlu?uju?a. Možemo, Allahovom pomo?i, da držimo konce u svojim rukama i da sasvim ubjedljivo dotu?emo šejtana i njegove vojske... A Allah je najbolji pomaga?! Zna?ajno je i to da rob pokuša doku?iti granicu izme?u šejtanovog zavo?enja i prohtjeva svoje duše. Zna se desiti da ?ovjek problem pripisuje šejtanu, a zapravo problem je u njegovom nefsu. Naravno, šejtan i to koristi za svoje spletke i obmane. Možda jedan od najjednostavnijih na?ina da doku?imo tu razliku jeste da shvatimo da šejtan želi da budemo Allahu nepokorni u svim sferama našeg života i svakom atomu našeg bi?a. Dok to nije slu?aj sa našom dušom koja bi da ustraje jedino u svojim prohtjevima.

El-hamdu lillahi Rabbil-alemin. Ves-salatu ves-selam ala hatimil-enbija`i vel-murselin. Nakon što je govorio o stepenima šejtanovog zavo?enja – o kojima je bilo rije?i u prošlom broju – imam Ibnul-Kajjim, rahmetullahi alejhi, u istom djelu Beda`iu el-Feva`id, 2/809-825, donio je jako zanimljive i korisne savjete o tome kako se zaštititi od šejtana. Naveo je deset štitova kojima se rob štiti od šejtana. No, prije nego što predo?imo te njegove divne savjete, smatram korisnim ukazati na nekoliko stvari vezano za šejtana i njegovu poziciju naspram ?ovjeka.

?  ?ovjek je najsavršenije Allahovo stvorenje i kao takav ima najbolje po?asti od Allaha Uzvišenog. Gospodar je rekao: “Mi smo sinove Ademove, doista, odlikovali; dali smo im da kopnom i morem putuju, i opskrbili ih ukusnim jelima, i dali im velike prednosti nad mnogima koje smo stvorili” (prijevod zna?enja El-Isra', 70); “Tako Mi smokve i masline, i Sinajske gore, i grada ovog, bezbjednog - Mi ?ovjeka stvaramo u skladu najljepšem...” (prijevod zna?enja Et-Tin, 1-4). Dakle, Uzvišeni nas je po?astio najljepšim stvaranjem, darovao nam razum i omogu?io nam da radimo i takva djela kojima se On, uzvišen neka je, ponosi pred melekima. Zato je nedopustivo da ?ovjek, vjernik pogotovo, dozvoli Iblisu da se poigrava sa njim, da ga olahko zavodi, da ga zastrašuje i njime manipulira. Nedopustivo je da mu ubija volju za životom, volju za ibadetom, volju za familijom, volju za dobrim djelima, volju za akcijom... Stoga, vjerni?e, predaj se Allahu i ne strahuj od šejtana. Nema potrebe za traženjem ovih i onih iscjelitelja jer ti si po svojoj prirodi i karakteru ja?i od šejtana. Upotrijebi oružje kojem te je Allah Uzvišeni podu?io i ne strahuj. Sa ?vrstim jekinom ?uvaj Allahove farzove, prakticiraj nafile, drži se no?nog namaza i stalno zikr ?ini Allahu pa ?e šejtan oti?i od tebe ponižen. Jer, šejtan je poput psa koji u strahu laje, ali kada vidi da ga se ?ovjek ne boji, onda bježi od njega. Ali ako ?ovjek pokaže strah, on onda još upornije nasr?e na njega. Pokaži šejtanu da ti je Allah istinski oslonac, konstantno se na Allaha pozivaj i od Njega uto?ište traži, jer “one koji se budu zbog Nas borili Mi ?emo, sigurno, putevima koji Nama vode uputiti; a Allah je, zaista, na strani onih koji dobra djela ?ine!” (Prijevod zna?enja El-'Ankebut, 69)

?  Da, Uzvišeni Allah nam potvr?uje da je šejtanu omogu?io odre?ene prednosti kad je u pitanju njegova pozicija naspram ?ovjeka. Omogu?io mu je da nas vidi odande odakle mi njega ne vidimo, da kola našim tijelom poput krvi i dozvolio mu da našeg oca Adema detaljno ispita i pregleda onda kada ga je Allah stvarao u Džennetu. Uzvišeni kaže: “On vas vidi, on i vojske njegove, odakle vi njih ne vidite. Mi smo u?inili šejtane zaštitnicima onih koji ne vjeruju.” (Prijevod zna?enja El-A'raf, 27) El-Buhari, Muslim, Ahmed, Ebu Davud i drugi bilježe od Enesa, radijallahu anhu, da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Uistinu šejtan kola ?ovjekovim tijelom (sinom Ademovim) kao što kola krv.” Imam Muslim i Ahmed bilježe od Enesa ibn Malika, radijallahu anhu, da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Nakon što je Uzvišeni Allah oblikovao Adema u Džennetu, ostavio ga je, koliko je  Allah htio da ga ostavi, pa je Iblis po?eo da ga obilazi i gleda u njega. I kada je vidio da je prazan (šupalj), shvatio je da je to stvorenje koje se ne može obuzdati.” To su samo neke od mnogih mogu?nosti koje je Allah dao šejtanu. Ali, i pored toga naša pozicija naspram njega i naša prednost nad njim je neupitna i nesumnjiva. Pa  Allah  je obe?ao da šejtan ne može ovladati onima koji se Allaha boje, ve? ovladava onima koji šejtana za prijatelja uzimaju: “Kada ho?eš u?iti Kur'an, zatraži od Allaha zaštitu od šejtana prokletog, on doista nema nikakve vlasti nad onima koji vjeruju i koji se u Gospodara svoga pouzdaju; njegova je vlast jedino nad onima koji njega za zaštitnika uzimaju i koji druge Allahu ravnim smatraju.” (Prijevod zna?enja En-Nahl, 98-100)

?  Oko našeg srca vodi se velika borba izme?u meleka i šejtana. Svakim dobrim djelom mi pomažemo vojske meleka, a slabimo vojske šejtana, i svakim hr?avim djelom i nepokornoš?u Allahu snažimo poziciju vojske šejtana, a slabimo poziciju vojske meleka. Otuda je naša uloga izrazito osjetljiva, zna?ajna i, prije svega, odlu?uju?a. Možemo, Allahovom pomo?i, da držimo konce u svojim rukama i da sasvim ubjedljivo dotu?emo šejtana i njegove vojske... A Allah je najbolji pomaga?!

?  Zna?ajno je i to da rob pokuša doku?iti granicu izme?u šejtanovog zavo?enja i prohtjeva svoje duše. Zna se desiti da ?ovjek problem pripisuje šejtanu, a zapravo problem je u njegovom nefsu. Naravno, šejtan i to koristi za svoje spletke i obmane. Možda jedan od najjednostavnijih na?ina da doku?imo tu razliku jeste da shvatimo da šejtan želi da budemo Allahu nepokorni u svim sferama našeg života i svakom atomu našeg bi?a. Dok to nije slu?aj sa našom dušom koja bi da ustraje jedino u svojim prohtjevima. Stoga kada ?ovjek vidi da u odre?enim segmentima robuje Uzvišenom Allahu, ali neka iskušenja nikako da prebrodi, onda neka se pozabavi svojim nefsom i neka ga ukroti jer ?e time zatvoriti prolaz šejtanu i minimizirati njegove spletke. Zapravo, jedno od najve?ih zala sa kojima se ?ovjek suo?ava jeste onda kada se duša preda prohtjevima. Imam Ibnul-Kajjim, rahimehullah, govorio je: “Ljudi na dunjaluku pate onoliko koliko su opsjednuti njime.” I govorio je: “Ko se zaljubi u dunjaluk, on pogleda u svoj položaj kod tog roba pa ga ponizi, pot?ini i porobi. Ali ko se okrene od dunjaluka, on pogleda u veli?inu položaja toga roba, pa mu se pokori i stavi na uslugu.”

Štitovi protiv šejtana

A sada, da se vratimo imamu Ibnul-Kajjimu, rahimehullah, i njegovim savjetima o deset štitova kojima se ?uvamo od šejtana.

Prvi štit: Tražiti uto?ište kod Allaha Uzvišenog od šejtana. Uzvišeni kaže: “A kad šejtan pokuša da te na zle misli navede, ti zatraži uto?ište u Allaha, jer On, uistinu, sve ?uje i zna sve.” (Prijevod zna?enja Fussilet, 36) A na drugom mjestu kaže: “A ako šejtan pokuša da te na zlo navede, ti potraži uto?ište u Allaha, On uistinu sve ?uje i

zna.” (Prijevod zna?enja El-A`raf, 200) Izraz “?uvenje (el-sem`u) u ovim ajetima zna?i uslišenje, a ne op?e ?uvenje. Bilježi imam El-Buhari u svom Sahihu od Adija ibn Sabita, a on od Sulejmana ibn Sureda, koji kaže: “Sjedio sam sa Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, a dva se ?ovjeka posva?aše te jednom od njih lice pocrveni, a vene se napregnuše. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, re?e: 'Ja, ustinu znam rije?, koju da je izgovorio, od njega bi otišlo ono što je osjetio. Da je rekao: 'Euzu billahi mineš-šejtanir-radžim', otišlo bi od njega ono što je osjetio.'”

Drugi štit: U?enje sura El-Felek i El-Nas. Ove sure imaju zadivljuju?i utjecaj pri traženju uto?išta kod Allaha Uzvišenog od šejtanovog zla, zatim odagnavanju zla i utvr?ivanju od njega. Zato je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, i rekao: “Oni koji traže uto?ište ne mogu ga tražiti ni?im boljim od te dvije sure.” (Bilježe ga imam Ahmed i El-Nesai) I sam Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, u?io je ove dvije sure svake no?i pred spavanje te je naredio Ukbi – kako bilježi imam Et-Tirmizi – da ih u?i poslije svakog namaza.

Tre?i štit: U?enje Ajetul-Kursijje. Bilježi imam El-Buhari od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, koji kaže: “Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ovlastio me da ?uvam zekat koji je skupljen u ramazanu, pa mi je jednom došao neki ?ovjek i uzeo malo hrane. Uhvatio sam ga i rekao da ?u to kazati Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, a on me je zamolio: 'Pusti me! Ja sam u oskudici, imam porodicu i velike potrebe!' Pustio sam ga, a kada je svanulo, Vjerovjesnik me upitao: 'Šta je uradio tvoj uhi?enik no?as?' Rekao sam: 'Allahov Poslani?e, tužio se da ima velike teško?e i da je u oskudici, pa sam se ja sažalio i pustio ga!' Poslanik je rekao: 'Slagao ti je, on ?e se vratiti!' Sada sam znao da ?e se vratiti, s obzirom da je to rekao Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, pa sam pratio i on je opet došao i uzeo malo hrane. Opet sam ga uhvatio i prijetio da ?u kazati Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, a on je ponovo molio: 'Pusti me! U velikoj sam oskudici, imam brojnu porodicu! Ne?u se vra?ati više!' Ponovo sam se sažalio i pustio ga da ode, a kad je svanulo, Allahov Poslanik me je upitao: 'Ebu Hurejre, šta je tvoj uhi?enik sino? u?inio?' Kazao sam: 'Allahov Poslani?e, žalio se da je u oskudici i da ima veliku porodicu, pa sam se sažalio i opet ga pustio da ode!' On mi odvrati: 'Slagao ti je, vratit ?e se!' Sad sam i tre?i put stražario ?ekaju?i ga, i on je došao opet i uzeo malo hrane, a ja ga opet uhvatio: 'E, sad ?u sve re?i Allahovom Poslaniku, jer evo tre?i put kako si tvrdio da se ne?eš vra?ati, pa si opet došao!', a on mi re?e: 'Pusti me, a ja ?u te podu?iti rije?ima za koje ?e ti Allah koristi dati!' Upitah: 'Koje su to rije?i?', a on mi re?e: 'Kada po?eš u postelju, prou?i Ajetul-Kursijju do kraja: 'Allah, osim kojega drugog boga nema, Živi je i Vje?ni!', pa ?e te ?uvar poslan od Allaha stalno ?uvati i šejtan ti se ne?e približiti do svanu?a!' Opet sam ga pustio, a kada je svanulo, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitao je: 'Šta je sino? uradio tvoj uhi?enik?' Rekao sam: 'Allahov Poslani?e, tvrdio je da ?e me podu?iti rije?ima za koje ?e mi Allah koristi dati, pa sam ga opet pustio!'

On, sallallahu alejhi ve sellem, upita me: 'A koje su to rije?i?' Rekao mi je: "Kada po?eš u postelju, prou?i Ajetul-Kursijju od po?etka do kraja: 'Allah, osim kojega drugog boga nema, Živi je i Vje?ni!', pa je još dodao: 'Pa ?e te ?uvar poslan od Allaha stalno ?uvati i šejtan ti se do svanu?a ne?e približiti!''' Ashabi su pažljivo slušali da nešto nau?e, a Vjerovjesnik je na to rekao: "Istinu ti je rekao, iako je on lažac! Znaš li ko je s tobom razgovarao tri no?i, o Ebu Hurejre?" Rekao sam: "Ne znam!"

A on ?e na to: "To je bio šejtan..."

?etvrti štit: U?enje sure El-Bekare. Bilježe imam Muslim, Ahmed, Et-Tirmizi i En-Nesai od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Ne pravite od svojih domova groblja! U ku?u u kojoj se u?i sura El-Bekare ne?e u?i šejtan!"

Peti štit: U?enje dva zadnja ajeta sure  El-Bekare. El-Buhari i Muslim bilježe od Ebu Mes`uda, radijallahu anhu, da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Ko nave?er prou?i dva posljednja ajeta iz sure El-Bekare, to mu je dovoljno." Ahmed, Et-Tirmizi, En-Nesai i El-Hakim bilježe od Nu`mana ibn Bešira, radijallahu anhu, da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Allah je napisao Knjigu dvije hiljade godina prije nego je stvorio nebesa i Zemlju i iz nje je objavio dva ajeta kojima je završio suru El-Bekare. Ni u jednoj ku?i u kojoj se prou?i u toku tri no?i ne?e ostati šejtan!"

Šesti štit: U?enje prva tri ajeta sure (Ha Mim) El-Mu`min zajedno sa Ajetul-Kursijjom. "Ha-mim. Objavljivanje Knjige od Allaha je Silnoga, Sveznaju?eg, Koji oprašta grijehe i prima pokajanje, Koji strahovito kažnjava i obilno nagra?uje; drugog boga osim Njega nema, Njemu se sve vra?a." Bilježi imam Et-Tirmizi od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Ko, kada osvane, prou?i (Ha Mim) El-Mu`min... pa sve do '...Njemu se sve vra?a...' i Ajetul-Kursijju bit ?e njima zašti?en sve dok ne omrkne. A ko ih prou?i kada omrkne, bit ?e njima zašti?en sve dok ne osvane.”

Sedmi štit: U?enje dove: "La ilahe illallahu vahdehu la šerike lehu, lehul-mulku ve lehul-hamdu, ve huve 'ala kulli šej in kadir" dnevno stotinu puta. El-Buhari i Muslim bilježe od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Ko dnevno stotinu puta kaže:

'La ilahe illallahu vahdehu la šerike lehu, lehul-mulku ve lehul-hamdu, ve huve 'ala kulli šej in kadir', imat ?e nagradu kao da je deset robova oslobodio ropstva, bit ?e mu upisano stotinu dobrih djela a izbrisano stotinu hr?avih i to ?e mu, tog dana, biti štit od šejtana sve dok ne omrkne. I niko ne?e do?i s ne?im boljim od toga sa ?im je on došao, osim onog ?ovjeka koji to izgovori više puta.”



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP