U?enje ezana i ikameta na uho novoro?en?eta


Hadis o u?enju ezana novoro?en?etu nije ispravan. Bilježe ga: Ahmed u svome ''Musnedu'', Ebu Davud i Tirmizi u Sunenima, Bezzar u ''Musnedu'', Taberani u ''Mu'džmeu'', Bejheki u ''Šu'abul-imanu'', Abdurrezzak u svome ''Musannefu'' putem Asima b. Ubejdullaha od Ubejdullaha b. Ebi Rafi'a od njegova oca, da je rekao: ''Vidio sam Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je prou?io ezan – kao za namaz – na uho Hasana b. Alije kada ga je Fatima rodila.“ U lancu prenosilaca nalazi se Asim b. Ubejdillah za kojeg Ebu Hatim kaže: ''?udnih je i prevrtljivih hadisa. Nema hadisa na koji se može osloniti.“ Ibn Me'in ga je ocijenio slabim. Buharija je rekao za njega: ''Munkerul-hadis.“ Ebu Ja'la bilježi od Husejna da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Kome se rodi dijete pa mu na desno uho prou?i ezan, a na lijevo ikamet, ne?e mu nauditi šejtan.“ U lancu prenosilaca je Mervan b. Salim el-Gifari koji je metruk – ostavljen, odba?en. Bejheki bilježi u ''Šu'abu“ putem Hasana b. Amra od Kasima b. Mutiba, od Mensura b. Safijje, od Ebu Ma'beda, od Ibn Abbasa da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, prou?io ezan na desno uho i ikamet na lijevo uho Hasanu b. Aliji kada se rodio. Hadis je munker. U lancu prenosilaca je Hasan b. Amr kojeg je Buharija ocijenio lažljivcem. Shodno navedenom, nema hadisa koji potvr?uje poželjnost u?enja ezana na uho novoro?en?eta. (Šejh ABDUL-AZIZ B. MERZUK ET-TARIFI)



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP