namaz6Zahvala pripada Allahu, dželle šanuhu, Jednom i Jedinom, i neka je salavat i selam na Allahovog Poslanika, njegovu ?asnu porodicu i sve ashabe. Allah, dželle šanuhu, doista je poslao poslanike, spustio knjige i propisao propise samo da bi Mu se ispovijedao tevhid i da bi bio obožavan. Uzvišeni Allah rekao je: "Ljude i džinne stvorio sam samo zato da Mi ?ine ibadet" (prijevod zna?enja Ez-Zarijat, 56); "Mi smo svakom narodu poslali poslanika, da Allahu ibadet ?ine i da se klone taguta" (prijevod zna?enja En-Nehl, 36).

Ibadet koji je Uzvišeni naredio naziva se i smatra ibadetom samo ukoliko se izvršava iskreno u ime Allaha, Gospodara svjetova, i u skladu sa naredbom plemenitog Poslanika, neka je na njega najbolji salavat i selam, zato što je Uzvišeni rekao: "Pa ko se nada susretu s Gospodarom svojim, neka ?ini dobra djela i neka u ibadetu svome, ne smatra Njemu ravnim nikoga." (Prijevod zna?enja El-Kehf, 110)

Fudajl b. 'Ijjad, rahimehullah, rekao je: "Doista, ako djelo bude iskreno, a neispravno, ne?e biti primljeno, a i ako bude ispravno, ali neiskreno, ne?e biti primljeno, sve dok ne bude iskreno i ispravno. Iskreno je ako bude radi Allaha, dželle šanuhu, a ispravno je ako bude u skladu sa sunnetom Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem." ("Džami'ul-ulumi vel-hikem", str. 72)

U današnjem vremenu mnogi su muslimani izmislili i uveli mnoge neutemeljene ibadete – novotarije, žele?i na taj na?in da se približe Allahu, dželle šanuhu, i misle?i da su od vjere, a ustvari nije tako. Postoje mnogi razlozi ovakvog postupanja, a neki od njih su neznanje, slijepa pristrasnost, slijepo slije?enje, povo?enje za drugima i korist i dobrodit koju ostvaruju neki od onih koji rade ove novotarije ili ih organiziraju.

Jedna od novotarija u ibadetu, koje se ponavljaju svake godine i koje su ljudi uveli, jeste poznati i rašireni namaz - "SALATU-REGAIB", koji se klanja prvog ?etvrtka u mjesecu redžebu, na osnovu lažnog i izmišljenog hadisa na Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.

Navodi se da Enes b. Malik, radijallahu anhu, prenosi od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve slellem, da je rekao: "Redžeb je Allahov mjesec, ša'ban je moj mjesec, a ramazan je mjesec moga ummeta..."

U tom hadisu se navodi i sljede?e: "...i niko ne?e postiti prvi ?etvrtak u redžebu, a zatim klanjati izme?u akšama i jacije, tj. u no?i džume, dvanaest rekata, u kojima ?e na svakom rekatu u?iti Fatihu jednom, suru Kadr (Inna enzelnahu fi lejletil kadr...) tri puta i suru Ihlas (Kul huvallahu ehad...) dvanaest puta, predaju?i selam nakon svaka dva rekata, a zatim nakon namaza donijeti na mene salavat sedamdeset puta i re?i: 'Allahu moj, donesi salavat na Muhammeda, vjerovjesnika, koji ne ?ita i ne piše, i na njegovu porodicu!', zatim u?initi sedždu i u?iti na sedždi sedamdeset puta: 'Subbun kuddusun rabbul-melaiketi ve ruh', zatim podi?i glavu i re?i sedamdeset puta: 'Rabbi-gfir li ve-rham, ve tedžavez amma ta'lem, inneke ente el-azizul-e'azam', zatim u?initi sedždu drugi put i re?i isto kao i na prvoj sedždi, zatim zamoliti Allaha za svoju potrebu i doista ?e mu biti udovoljeno."

Nakon toga se spominje da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Tako mi Onoga u ?ijoj je ruci moja duša, nema roba niti robinje, koji klanjaju ovaj namaz, a da im Allah ne?e oprostiti sve grijehe, pa makar ih bilo kao morske pjene i koliko je listova na granama, i bit ?e mu omogu?eno da se na Sudnjem danu zauzme za sedamdeset osoba iz svoje porodice. Kada bude u kaburu prve no?i, do?i ?e mu nagrada od ovog namaza i obratiti mu se radosna lica i blagog jezika i re?i mu: 'Moj voljeni, budi sretan! Spasio si se svake poteško?e!' Pa ?e upitati: 'Ko si ti?' Tako mi Allaha, nisam ugledao ljepše lice od tvoga, niti ?uo divniji govor od tvoga, niti osjetio ljepši miris od tvoga!' Pa ?e mu re?i: 'O moj voljeni, ja sam nagrada od namaza koji si klanjao te i te no?i u tom i tom mjesecu. Došao sam no?as da ispunim tvoje pravo, pravim ti društvo, otkonim od tebe usamljenost, pa kada bude puhnuto u rog, pravit ?u ti zaklon na Sudnjem danu na mjestu proživljenja i raduj se, ne?eš nikada ostati bez dobra od svoga zaštitnika.'"

Hadis je zabilježio imam Ibnul-Dževzi, rahimehullah, u svom poznatom djelu o apokrifnim hadisima "El-Mevdu'at", 2/124-125.

Ibnul-Dževzi, rahimehullah, nakon što je naveo prethodni hadis, rekao je: "Ovaj hadis je ništavan – apokrifan, laž na Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Za njegovo podmetanje okrivili su Ibn Džuhejma, koji je u lancu prenosilaca, i rekli da je lažov. A ?uo sam našeg šejha Abdul-Vehhaba el-Hafiza da kaže: 'Sve ravije – prenosioci su nepoznati, sve knjige sam prelistao, ali ih nisam našao.'" (Prethodni izvor, 2/124)

Imam Ševkani, rahimehullah, rekao je: "Hadis je apokrifan i njegovi prenosioci su nepoznati. To je poznati namaz 'regaib'. Hafizi hadisa su složni da je taj namaz ništavan." ("El-Fevaidul-medžmu'a'', str. 48)

Imam Nevevi, rahimehullah, govore?i o ovom namazu, rekao je: "Doista, taj namaz je bidat – novotarija i prezren ?in. To je od novotarija koje su uveli zabludjeli i neznalice i u njemu se nalaze o?ite i jasne prezrene radnje. Allah ubio onoga ko ga je izmislio i slagao. Islamski u?enjaci su napisali dobre i korisne knjiga pojašnjavaju?i njegovu pokvarenost i pojašnjavaju?i zabludu onih koji ga klanjaju i koji su ga izumili. A ono što ukazuje na njegovu ništavnost i pokvarenost i zabludu onoga ko ga obavlja teško je pobrojati." ("El-Minhadž" 8/20)

Šejhul-islam Ibn Tejmijje, rahimehullah, rekao je: "Namaz regaib je novotarija, po konsenzusu svih islamskih u?enjaka. Allahov Posalnik, sallallahu alejhi ve sellem, nije ga propisao, niti iko od njegovih halifa, niti je pohvalio njegovo obavljanje iko od imama ove vjere, kao Malik, Šafija, Ahmed, Ebu Hanife, Sevri, Evzai, Lejs i drugi. Hadis koji je prenesen u tom kontekstu je laž, po konsenzusu svih hadiskih stru?njaka." ("El-Medžmu'ul-fetava", 2/134)

Hafiz Ibn Režeb, rahimehullah, rekao je: "Ovaj namaz, tj. regaib, je novotarija kod ve?ine uleme. Savremeni islamski u?enjaci koji su smatrali da je (ovaj namaz) novotarija su: Hafiz Ebu Ismail el-Ensari, Ebu Bekr es-Sem'ani, Ebul-Fadl Ibn Nasir, Ebul-Ferež ibnul-Dževzi i drugi. Raniji u?enjaci nisu spominjali da je od novotarija, zato što je izmišljen nakon njih i pojavio se tek nakon 400. god. po Hidžri. Iz tog razloga raniji u?enjaci nisu ni znali za njega niti su govorili o njemu." ("Letaifu-me'arif", str. 228)

Allah, dželle šanuhu, najbolje zna.

Detaljnije pogledati ?lanak: "Šehru redžeb bejnel-ittiba'i vel-ibtida'i", šejha Muhammeda b. Seida el-'Ida, hafizehullah.

Priredio: Amir Smaji?

Medina, 10. 7. 1432. god. po H.



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP