Islam ispred nauke: Mokrenje u staja?u vodu i kupanje u istoj


waterŠejh Abdu-l-Medžid Ez-Zindani, prvi sekretar Instituta za nau?na dostignu?a, obuzet je ljubavlju za vo?enjem nau?nih diskusija sa vode?im stru?njacima iz raznih nau?nih oblasti kako bi dokazao da su Kur’an i hadisi pretekli nau?ne ?injenice o svijetu i ?ovjeku.

Ovo je jedna od diskusija vo?ena na jednom od tih nau?nih susreta sa uvaženim profesorom Nilsonom, poznatim britanskim predava?em parazitologije. U?eš?e u diskusiji uzeli su i prof. Muhammed Jusuf Sekr i dr Muhammed Sadik Arefe sa univerziteta “Kralj Abdu-l-Aziz” iz Džede. U ovom broju ?asopisa “El-’idzazu-l-’ilmi” prenijet ?emo jedan dio te diskusije koji je u vezi sa zaštitom od parazita i mikroba, prilikom ?ega ?emo sasvim jasno vidjeti kako su hadiski tekstovi pretekli ono što je potvr?eno iz ove oblasti.

Šejh Ez-Zindani: Kada je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Neka niko od vas ne mokri u staja?u vodu koja ne te?e, zatim se kupa u njoj,” u tom hadisu je ukazao na dvje stvari: mokrenje u staja?u vodu i kupanje u njoj. Ima li nekakva mudrost u tome?

Dr Nilson: Ono što bih mogao re?i o tome je da mi danas znamo da kupanje u staja?oj vodi i mokrenje u nju prenose bolesti, a izbjegavanje tih stvari sprje?ava sirenje bolesti.

Šejh Ez-Zindani: Da li je u tom vremenu, tj. za vrijeme Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ljudski razum bio sposoban da uvidi da ne treba mokriti u staja?u vodu, a zatim se kupati u njoj?

Dr Nilson: Ima mnogo stvari iz narodne medicine jos od vremena faraona, Musaa (Mojsija), i vremena Poslanika, Muhammeda, koje se primjenjuju kod sprje?avanja bolesti, i smatram da je bilo neko iskustvo u vezi s tim, tako da “kada bi uradio to i to zadesila bi te bolest, a ako se klonis toga i toga bi?eš zdrav”. Smatram da je to nešto što se može opaziti zbog toga sto se radi o mokra?i i staja?oj vodi, a sve to ima veze sa oboljenjima.

Šejh Ez-Zindani: Me?utim, malo prije ste rekli da ?ovjek nije spoznao ulogu postojanja tih parazita sve do 1912-te godine, jer se oni ne vide golim okom, niti se golim okom moze utvrditi uloga njihovog postojanja. Kako se onda može ocjeniti nesto sto se može vidjeti samo pomo?u mikroskopa? Da li je onda ?ovjek bio u mogu?nosti da uvidi vezu izme?u mokrenja u staja?u vodu i kupanja u njoj i obolijevanja, a taj se parazit ne vidi golim okom, niti ga je ?ovjek mogao posmatrati i znati za njega sve do 1912. godine? Kako onda možemo reci da se to otkrilo opaženjem i posmatranjem? Tj. opažanjem (posmatranjem) ne?ega sto se ne može vidjeti okom? I da li je u historiji zabilježeno da je onaj ko mokri u staja?u vodu obolio od neke bolesti?

Dr Nilson: Nema ništa što bi ukazivalo na to.

Šejh Ez-Zindani: Da li onda možete o?ekivati da su drevni narodi bili u mogu?nosti da to posmatraju bez mikroskopa?

Dr Nilson: Nisam mislio da kazem da su posmatrali te parazite, ve? da su to dovodili u vezu s uzrokom i posljedicom. Npr. uvidjeli su da onaj ko jede meso grabežljivih životinja oboli od neke bolesti, pa su se klonili jedenja njihovog mesa.

Šejh Ez-Zindani: Medutim, prije spoznaje istine i na?ina (simptoma) obolijevanja i lijecenja, kao i na?ina prenošenja bolesti na ?ovjeka, ?ovjek je imao razne predodžbe o tome koje su daleko od stvarnosti. Ponekad bi uzrok za to vidjeli npr. u postojanju šejtana, ponekad da se ubo na trn, ili da mu je mati bila ljuta na njega, ili da je on pio tu i tu krv. Nema ništa što bi precizno odredilo o ?emu se radi.

Dr Nilson: Radio sam u Keniji u jednom primitivnom mjestu. Tu je harala bolest koja je bila uzrok sljepila i izazivala kožna oboljenja. Za nju se nije znalo sve do 1929. kada je otkrivena pomo?u mikroskopa i novih nau?nih saznanja da je uzro?nik te bolesti muha koja je prenosi iz vode na ljude, s tim da su ljudi u tom mjestu, i prije nego se saznalo za ulogu postojanja parazita, primijetili da onaj ko se izloži ujedu te muhe, ili ode u tu i tu dolinu obolijeva od sljepila, pa bi se klonili toga mada nisu poznavali nau?ne znanosti.

Šejh Ez-Zindani: Me?utim, Vi ste rekli da ne znate za nau?nu potvrdu za postojanje veze izme?u mokrenja i bolesti kao posljedice kupanja u staja?oj vodi. Da li bi onda mogli smatrati ovaj hadis, izre?en prije ?etrnaest stolje?a, prvom nau?nom potvrdom za to?

Dr Nilson: Da, možemo reci da je to prvi nagovještaj veze izme?u vode i mokrenja s jedne strane i obolijevanja od raznih bolesti s druge strane, me?utim, ne može se utvrditi njegova veza sa bilharzijom, jer on ne navodi neku bolest vezanu za nju, ali možemo reci da ?ovjek ako se klone vršenja velike nužde u vodu ili na otvorenom prostoru, to je bolje za sprje?avanje bolesti.

(preuzeto iz ?asopisa “El-’idzazu-l-’ilmi”, br. 7., džumade-l-ula, 1421. g/h, str. 22-26)

(Akos.ba)



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP