smrt_zivotBožiji  Poslanik, alejhis-selam, rekao je:  “Ko voli susret sa Allahom i Allah voli susret sa njim, ko prezire susret sa Allahom i Allah prezire susret sa njim.” Na to je Aiša, radijallahu anha, rekla: “Božiji Poslani?e, da li je to preziranje smrti, jer svi mi preziremo smrt?”  Poslanik, alejhis-selam, odgovori : “Nije tako, nego kada vjernik bude obradovan Allahovom miloš?u, Njegovim zadovoljstvom i Džennetom, zaželi susret sa Allahom pa i Allah voli susret sa njim, a kada nevjernik bude obaviješten o Allahovoj kazni i Njegovoj srdžbi, prezirat ?e susret s Njim i Allah prezire susret s njim.” (Bilježi Muslim)

Babilonci su vjerovali da postoji formula za vje?nost (eliksir života), hemijska supstanca, i da ?e vje?no živjeti onaj ko je popije. A Allah Uzvišeni kaže: “Nijedan ?ovjek prije tebe nije bio besmrtan;  ako ti umreš, zar ?e oni dovijeka živjeti? Svako živo bi?e smrt ?e okusiti! Mi vas stavljamo na kušnju i u zlu i u dobru i Nama ?ete se vratiti.” (Prijevod zna?enja El-Anbija, 34-35) I kaže: “Ti ?eš, zacijelo, umrijeti, a i oni ?e, tako?er, pomrijeti.” (Prijevod zna?enja Ez-Zumer, 30)

U ?ovjekovu je prirodu utkano da želi da sve ono što voli zadrži u stanju u kakvom jeste, a to je suprotno Allahovom zakonu u kosmosu, štetno po pojedinca i cjelokupnu ljudsku zajednicu, ali nas vezanost i ljubav prema tim stvarima spre?ava da doku?imo suštinu dobrote za nas. Ono što nas podsti?e na istraživanje i pisanje o ovoj temi jeste pogrešno poimanje smrti, a to je da se smrt smatra kona?nim završetkom, što je sku?eno poimanje smrti i ograni?eno shvatanje, uništenje ljudske želje i nade ka vje?nosti.

Strah od smrti prisutan je kod omladine više nego kod ostalih ljudi iz sljede?ih razloga:

?  Slaba svijest o pravom zna?enju smrti, o ispravnom pogledu na život i smrt, te poimanje ove dvije stvarnosti zajedno.

?  Narušenost porodi?ne kohezije, tako da se ?lan porodice kao jedinka bori sa svakodnevnicom bez i?ije potpore.

?  Nepodu?avanje djece o stvarnom zna?enju smrti, tako da odrastaju sa pogrešnim i iskrivljenim poimanjem smrti.

Umjereni strah od smrti podsti?e ?ovjeka na pokornost Uzvišenom Allahu i žurbu u ?injenju dobrih djela.

Jedan mi je ?ovjek napisao sljede?e rije?i: “Svaki put kada ho?u da jedem, sjetim se smrti, kada ho?u nešto da popijem, kada imam intimni odnos sa suprugom, prije spavanja, kada bilo šta radim..., osje?am davljenje prilikom bilo kakvog lijepog doga?aja, strah me moje smrti ili smrti nekog koga volim”.

Ova bolest se naziva “neuroti?na anksioznost”  (naglašen strah od razli?itih pojava). Ovakvo stanje je povezano sa doga?ajem u prošlosti kojem je bila izložena ova osoba, pogrešno obrazovanje u mladosti u pogledu shvatanja smrti, depresija...

Poimanje smrti kod vaiza (predava?a) ve?inom se svodi na zastrašivanje smr?u  i podrobno pojašnjenje o smrtnim mukama, o ?emu je Ibn Kajjim rekao sljede?e: “...takav je bio njegov, sallallahu alejhi ve sellem, govor, potvrda i usa?ivanje temelja imana: imana u Allaha, meleke, knjige, poslanike, susret sa Allahom, spominjanje Dženneta i Vatre, te kakva je dobra Allah pripremio Svojim šti?enicima, a kakvu kaznu za nepokorne robove, tako sa svojom hutbom puni srca imanom i izražavanjem tevhida (Allahove jedno?e), spoznajom Allaha i onoga što je kod Njega. Nije poput obra?anja drugih, koja samo obavještavaju o ve? poznatim koristima ljudi, a one su žalopojni o?aj za životom, zastrašivanje sa smr?u, ova pojava ne usa?uje iman u ljudska srca, niti izražavanje Njegove jedno?e, niti spoznaje Njega, niti prisje?anje na ono što je kod Allaha, niti budi ljubav i ?ežnju u ljudskim dušama za susret s Njim subhanehu ve te‘ala, tako da prisutni iza?u sa takvog skupa a nisu se ništa okoristili, osim da ?e umrijeti, da ?e se njihov imetak podijeliti, i da ?e zemlja njihova tijela pojesti, eh!? Kakav ?e se iman dosti?i sa ovim i kakva ?e se spoznaja Allaha i Njegovog tevhida te korisnog znanja doku?iti sa ovim?! (Zadul-mead).

Istina je to da iman ima nemjerljivu ulogu u smiraju duše i ljepoti života, širini pogleda na stvari, lijepom mišljenju i saburu na poteško?ama.

Neki ljudi govore o smrti u kontekstu izolovanja od ovog svijeta i njegove ništavnosti,  a Kur’an im govori: “Reci: ‘Ko je zabranio Allahove ukrase, koje je On za robove Svoje stvorio, i ukusna jela?’ Reci: ‘Ona su za vjernike na ovome svijetu, a na onome svijetu su samo za njih.’ Eto, tako Mi podrobno izlažemo dokaze ljudima koji znaju.”  (Prijevod zna?enja El-A‘raf, 32) Neka nam naša smrt bude sa “selamom”!

Autor: Dr. Selman el-Avde

Odabrao i preveo: Ismir Karaga, prof.



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP