muslimani_hidjabZašto pornografija?Kao savjetnik na Onislam.net sajtu, sve ?eš?e se sure?em sa rastu?im problemom pornografije u životima muškaraca muslimana koji su u braku. Iako možda djeluje iznena?uju?e za mnoge, prema

zabrinutim suprugama, pornografija postaje sve prisutnija u životima njihovih muževa.

Ovo otvara mnoga pitanja, po?evši sa onim osnovim: „Zbog ?ega muškarci muslimani pribjegavaju pornografiji, konkretno?" Zašto se mnogi muškarci okre?u ka "manjoj preljubi" ili preljubi o?iju, znaju?i – i o?igledno ne vode?i ra?una o tome – da su Allah i njihove supruge svjesni razonode kojoj su se odali? Kako možemo bolje razumjeti želju odraslih muškaraca muslimana da se upuštaju u gledanje pornografije, uprkos nezakonitoj prirodi tog ?ina?

Cilj ovog rada je da istraži neka od ovih pitanja. Iako ne postoje relevantni nau?ni podaci koji bi govorili o ovoj temi, pokušat ?emo diskutirati o mogu?im glavnim uzrocima koji doprinose postojanju pornografije u životu muževa muslimana.

Za po?etak, ja ?u fokusirati svoj pristup razumijevanju ovog pitanja kroz kontekst bra?nih odnosa.

Enes prenosi da je Poslanik s.a.v.s., rekao: „Kada se ?ovjek oženi upotpunio je polovinu svoje vjere, a za drugu polovinu nek se boji Allaha." (Tirmizi)

Prema Abdurahmanu Doiju, "Poslanik s.a.v.s., smatra brak musliman kao 'pola svoje vjere' jer ga brak štiti od promiskuiteta, bluda, homoseksualnosti i života koji u kona?nici dovodi do mnogih drugih zlo?ina, uklju?uju?i klevetu, sva?u, ubistvo, gubitak imovine, i na kraju raspad porodice na kojoj je toliko insistirao Poslanik s.a.v.s. "

Ovaj poznati hadis se ?esto koristi kao argument u isticanju važnosti braka u praktikovanju islamskog na?ina života. Poslanik s.a.v.s., je isticao da je brak pola ?ovjekove vjere, upravo, iz razloga što postoji toliko obaveza koje ?ovjek mora ispuniti vezanih za brak.

Odgovornost za supružnika, njegovu ?ast, imovinu, dostojanstvo je unutar bra?nog odnosa, da ne govorimo o stepenu odgovornosti koji dolazi sa djecom, formiranjem porodi?nog života i zajedni?ke imovine. Dakle, za po?etak da bismo razumjeli problem korištenja pornografije od strane muževa muslimana, prvo moramo pogledati što se doga?a u braku, odnosno koje potrebe nisu zadovoljene unutar ove institucije.

Intimnost i brak

U islamu brak predstavlja intimnu vezu odre?enu ljubavlju i upotpunjenjem supružnika, kako kaže Uzvišeni Allah u Kur'anu: „I jedan od dokaza njegovih je to što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite, i što izme?u vas uspostavlja ljubav i samilost; to su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju." (Rum, 21)

„One su odje?a vaša, a vi ste njihova odje?a." (Bekara, 187)

Odje?a obezbje?uje fizi?ku zaštitu i skriva ljepote i nedostatke tijela. Na isti na?in i supružnici posmatraju jedno drugo, prikrivaju?i mahane i upotpunjuju?i jedno drugo. Tako odje?a, prema mišljenju naše cijenjene uleme, je odraz intimnosti i potpore izme?u muža i žene. Muž i žena trebaju biti jedno drugome prijatelj, intimni drug i pouzdan saveznik tokom cijelog života.

Ako uzmemo kao primjer Poslanikov s.a.v.s., odnos sa njegovom prvom suprugom Hatidžom,  na?i ?emo mnogo situacija koje oslikavaju gore spomenute principe. Uzmimo za primjer slu?aj kada Poslanik s.a.v.s., nalazi sigurno uto?ište u naru?ju svoje supruge, nakon prve Objave koju mu je donio Džibril.

Intima se ne zaustavlja na samo fizi?koj ili seksualno kompatibilnosti, ona uklju?uje i emocionalnu, duhovnu, psihološku, materijalnu kao i intelektualnu intimu i podršku. To je holisti?ka bliskost uspostavljena izme?u dvije osobe koje dijele iskrenost i obvezu u dosezanju krajnjeg cilja – bliskosti sa Uzvišenim Allahom kroz predavanje Njegovoj volji.

Ovaj zajedni?ki cilj postaje osnova za intimu u braku, budu?i da nam namjera nije da zadovoljimo druge, ve? da zadovoljimo Allaha, kroz ispunjenje prava, potreba i želja drugih. Iz tog zajedni?kog truda, sinergija je postignuta, uzajamna naklonost, poštovanje i ljubav prema drugome, te nesebi?na podrška koju jedno drugome pružaju na putu ka Allahu.

Taj osje?aj velikodušnosti i ljubavi postaje osnova za brak i djeluje kao neumorni tok energije i me?usobne privla?nosti. Rezultat je dvoje ljudi zadovoljno odlukom Uzvišenog Allaha u pogledu odabira supružnika kojeg im je On poslao i takvaluk (pobožnost i strah od Allaha) koji sprije?ava kršenja bra?nog ugovora i Allahovog zakona.

U ovoj idealnoj situaciji – brak utemeljen na bogobojaznosti, ljubavi, uzajamnom poštovanju i saosje?ajnosti – zadovoljstva i odanosti formira se nevidljivi štiti protiv negativnih vanjskih uticaja. Supružnik je zadovoljan s drugim u smislu njegovih potreba i u svijesti oboje njih preovladava spoznaja da je Allah sveznaju?i.

Njihov odnos je utemeljen na ljubavi i želji da se ugodi supružniku u ime Allaha. Iako ovo zvu?i kao idealan odnos supružnika, u stvarnosti je apsolutno izvodiv.

Kada Uzvišeni Allah postane središnja ta?ka u braku, umjesto da zadovoljenje vlastitih sebi?nih želja ima to mjesto, uspjeh je zagarantovan. Uskla?ivanje vlastite volje sa voljom Uzvišenog Allaha sprje?ava nas da tražimo konstantnu senzualnu zahvalnost od supružnika. Bez tog uskla?ivanja, ?ovjek traži zadovoljstva drugdje, mimo braka, a, ovisno o ne?ijoj razini bogobojaznosti, lahko se može posegnuti za putovima poput pornografije.

Žena kao predmet

?ini se da se supruge u našem društvu sve ?eš?e posmatraju kao služavke. Sje?am se slu?aja mladog bra?nog para iz moje domovine. Suprug je nakon vjen?anja zahtijevao od svoje supruge seksulane usluge, pet puta na dan, što je na kraju za ženu postalo nepodnošljivo, i emocionalno i fizi?ki, te je uložila žalbu Odjeljenu za religijska pitanja.

Ovakvi primjeri nam pomažu da uvidimo kako muškarci ponekad posmatraju žene. Odnos prema ženi u islamu je ?esto korišten argument Zapadnjaka kako bi dokazali da je u suštini islamskog u?enja ženi odre?en inferiorniji položaj u odnosu na muškarca. Iako je i površna analiza islamskih propisa vezanih za ženu dovoljna da se odbiju svi napadi kriti?ara, ?esto je izuzetno teško braniti neke muslimane koji, zahvaljuju?i vlastitim djelima, napadno krše na?ela islama u postupanju prema suprugama i ženama op?enito.

Ovo nepoštivanje islamskih propisa ?esto je razultat uticaja kulture i neznanja, te nemogu?nosti razaznavanja izme?u božanskog znanja i prakse odre?ene kulture.

Tretiranje žene kao objekta ili gra?ana drugog reda je realnost Ummeta. Neuki muškarci/muževi ?esto izokre?u islamske propise kako bi argumentovali ugnjetava?ke kulturne norme koje opravdavaju njihov pristup ženi kao predmetu. Možda, da nije bilo zapadnih kriti?kih napada, problem bi ostao neotkriven.

Objektivizacija žena je glavni faktor koji vodi korištenju pornografije. Muškarci koji posmatraju žene kao puke seksualne objekate ?e vjerojatnije uroniti u pornografiju, za razliku od onih koji žene posmatraju kao jednako vrijedna, osje?ajna i intelektualna ljudska bi?a.

Bjeg od stvarnosti i besmisao

U bliskoj vezi sa objektivizacijom je bježanje od stvarnosti. Ono može biti u formi konzumiranja alkohola, droge, neumjerenom zabavljanju itd. Bjeg od stvarnosti se naj?eš?e aktivira kada je stvarnost nezadovoljavaju?a, izazovna ili ?ak nepodnošljiva u najekstremnijim slu?ajevima.

Za mnoge muškarce muslimane savremeni svijet je izuzetno neprijateljski nastrojen. Umjesto da se aktiviraju na sve mogu?e na?ine kako bi popravili vlastitu i situaciju Ummeta, oni radije odlu?uju da se povuku i zadovolje aktivnostima koje ih odvajaju od realnosti.

Pornografija je nesumnjivo oblik bježanja od stvarnosti. To omogu?uje ljudima da u?u u svijet slobodnog seksa i neobuzdanog užitka, iako je ograni?en na ono što o?i vide i što um može zamisliti. To daje ljudima nekoliko minuta olakšanja od teške i okrutne stvarnosti, koju ponekad ?ak ni  vlastite supruge i porodice ne mogu ublažiti.

Duhovno, bijeg od stvarnosti se dešava kada je ?ovjek udaljen od Allaha. Kada se ne osjeti Allahovo prisustvo u životu, stvarnost može postati nepodnošljivom. U takvim trenucima, Allahovo prisustvo se ?ini tako dalekim a Njegova milost nedostižnom. To je uistinu mra?no mjesto na kojem mnogi završe kada im srca izgube sposobnost da razumiju božanske darove koje su im uvijek pri ruci. Takvo stanje, uzrokovano osje?ajem besmisla, doseže ta?ku u kojoj za?arani krug ovisnosti postaje stvarnost.

Stoga, bijeg od stvarnosti u pornografiju reflektuje život bez smisla. S druge strane, smisleno postojanje pruža perspektivu u kojoj se život vidi kao skup beskrajnih mogu?nosti da se doprinese, da, pomogne, podrži i djeluje s iskrenim nijetom u ime Uzvišenog Allaha. U ovakvom stanju teško je pasti u iskušenje gledanje pornografije jer ?ovjek nema od ?ega da pobjegne, sve što želi je pred njim. Mijenja se perspektiva i pogled na život iz „šta ne dobijam od života", u „šta je doprinosim i dajem."

Ovo je najosnovnija razlika izme?u mentaliteta onoga ko je rob svojih strasti i onoga koji je pravi rob Uzvišenog Allaha. Niske strasti uvijek traže više jer se nikada ne mogu zadovoljiti. 'Abd (sluga Uzvišenog Allaha), s druge strane, uvijek je zadovoljan i želi dijeliti to zadovoljstvo s drugima. Tome nas je u?io naš voljeni Poslanik s.a.v.s.: „Milostivima ?e biti ukazana milost od Najmilostivijeg. Budite milostivi prema onima na zemlji kako bi prema vama bio milostiv Onaj na nebesima." (Tirmizi)

Zna?enje je ono što se gnijezdi u duši, te je stoga, povezano s ?ovjekovom sposobnoš?u da vidi priro?enu povezanost života. Mi, kao muslimani, vjerujemo da se sve vra?a Izvoru svega, Uzvišenom Allahu.

Dakle, konstantan trud i napor da se Allahovo djelo i mudrost vide iza svih aspekata svakodnevnog života. Iz ove perspektive, nikada ništa se ne može smatrati slu?ajnim i ?isto svjetovnim produktom.

S ovakvim pogledom na svijet, život biva ispunjen na jedan poseban na?in koji poznaje samo vjeruju?i ?ovjek. Bez gledanja kroz prizmu tevhida, unutar nas se razvija praznina koja ima i prostor i potencijal da se dalje razvija.

Iz besmisla izvire pornografija

U mom iskustvu savjetnika, mnoge sestre su mi se obratile traže?i savjete kako da se nose sa muževima koji gledaju pornografiju.

Ispod su dva primjera bola i frustracija kojima su ove žene svakodnevno izložene. Ono što je sastavni dio problema je da žene upoznaju muškarce kao ?estite, da bi tek kasnije saznale da oni svakodnevno gledaju pornografiju.

Slu?aj 1

Kada sam ga tek upoznala bio je bolji prakti?ar vjere od mene. Ja sam pokušala da se popravim, redovnije klanjam, da se pokrijem. Ovo je potrajalo oko 2 godine i bila sam uzorita supruga i majka koja je svoj život posvetila porodici. Uskoro, po?ela sam pronalaziti na kompjuteru slike drugih žena, oskudno odjevenih te provokativne fotografije. Pitala sam ga o tome i on mi je rekao da je to još od prije nego smo se sreli. Iako smo dijelili isti krevet nisam mogla da budem s njim nakon što sam vidjela one slike, poruke, njegovo buljenje u oskudno odjevene žene i ko zna šta još što je potajno radio.

U gore pomenutom slu?aju, sestra ne samo da se morala boriti sa pornografijom, ve? i sa tajnim životom svoga supruga koji je uklju?ivao mogu?u aferu sa drugom ženom.

Uprkos njenoj posve?enosti porodici, bol prouzrokovan saznanjem o tajnom životu njenog muža koji je uklju?ivao pornografiju je jednostavno bio prevelik. Nije rijedak slu?aj da pornografija ide ukorak sa preljubom. Uprkos godinama braka, djeci, muškarci koji se odaju pornografiji postepeno ?e do?i u iskušenje da u?ine preljubu.

Pornografija ima snažan sugestivan u?inak na um, što je razlog zašto mnogi muškarci koji gledaju pornografija nastoje imitirati ono što vide u filmovima za odrasle sa svojim suprugama.

Poznati britanski psiholog Edward Marriot je u „Guardianu" pisao o muškarcima i pornografiji: „Dugotrajno izlaganje pornografiji može imati ?itav niz negativnih efekata. Do vremena kada je napunio 20 godina Nick Samuels je konstantno mijenjao svoj pogled na ono što je htio od seksualnog odnosa. „Gledao sam porno filmove sa jednom od mojih prijateljica i poželio sam da probam ono što sam vidio u filmu." Sada oženjen ve? 15 godina, priznao je da je u brak ušao sa istim seksualnim o?ekivanjima. „Vodili smo žustre rasprave glede moje seksualnih o?ekivanja: moja supruga jednostavno nije taj tip osobe i to tek sada, nakon svih ovih godina, po?injem shvatati, pornografija je poput alkoholizma, poput pijavice koja se zaka?i na vas i ne popušta vas."

Slu?aj 2 – Sestra nam je pisala sa uvjerenjem da je njen muž teški ovisnik o pornografiji

Udata sam skoro 6 godina i svih ovih godina sam morala da se nosim sa muževim problemom sa pornografijom. Ovo je ono što ja znam. Zasad nemam dokaza da je uklju?en u neke haram aktivnosti van doma. Mnogo puta smo o tome pri?ali ali on jednostavno ne prestaje. Dostigla sam nivo kada više ne mogu da trpim ovo emocionlano i mentalno iživljavanje nada mnom.  Bila sam mu dobra supruga ali je o?igledno da me ne voli i ne cijeni dovoljno. Imamo dvoje djece i stid me je što imaju ovakvog oca. Ostatku svijeta se prikazuje kao dobar musliman, religiozan i dobra osoba. Samo Allah zna kakav je ustvari i koliko ja patim zbog ovog problema koji sve više i više unosi razdor u naš brak i porodicu.

U ovom slu?aju, muževljeva ovisnost o pornografiji dovodi do mentalnog i emocionalnog zlostavljanja. Bol i patnja koju je žena doživjela zbog suprugovog korištenja pornografije može se usporediti sa onom od stvarnog preljubni?kog odnosa. David Morgan, klini?ki psiholog i psihoanaliti?ar koji savjetuje ljude s historijom seksualnog nasilja, navodi da što više vremena provedete u ovom svijetu, sve je teže vratiti se realnosti. Pornografija kao i droga pruža instantan osje?aj zadovoljstva ali dugoro?no izuzetno je negativna po osobu.

Široka dostupnost pornografije u informati?kom dobu u?inila je pristupa?nom skoro svakome. Samo sa rastom na internetu, porno industrija je dostigla vrijednost od nekoliko milijardi dolara. Posljedi?no, rast u ovom polju vodio je ka opadanju u normalnom funkcionisanju braka i seksualnosti.

Iako uspostavljanje bilo kakve uzro?ne veze izme?u ovih varijabli je daleko izvan opsega ovog rada, ?ak i površno ispitivanje ove teme ukazat ?e na brojne negativne aspekte pornografije na živote pojedinaca i porodica. Ovaj fenomen je sada duboko ukorijenjen u muslimanskoj zajednici.

Potreba za razumijevanjem i traganjem za uzrokom

Razlozi zašto muslimani muškarci podliježu pornografiju, bez ozbiljnog nau?nog istraživanja, su vrlo nejasni. U ovom trenutku, mi možemo samo naga?ati iz onoga što ?ujemo od sestara koje žive s tim problemom svaki dan i pokušati razumjeti šta se dešava u muslimanskim brakovima i porodicama.

U kona?nici, prisustvo bilo kakve perverzije u životu muslimana je direktna posljedica ne shvatanja i ne prihvatanja islama onako kako bi on trebao biti prihva?en s ciljem da nas sa?uva od svih loših stvari koje nas okružuju.

Re?eno je da postoji duhovni lijek za svaku bolest. Vjerujemo da je tako i u slu?aju pornografije i da pravi lijek leži u iskrenom okretanju ka Uzvišenom Allahu sa srcem punim pokajanja.

Kada Allahova veli?ina, milost, oprost nisu shva?eni zato što On nije prisutan u našim životima, otvaramo se mnogim negativnim pojavama. Suština lijeka leži u promjeni prioriteta.

Pornografija je popularana u savremenom dobu zbog svoje dostupnosti, pristupa?nosti, varljive neškodljivosti, te ?injenice da se može gledati u privatnosti vlastitog doma, bez da drugi znaju o tome.

Da bi problem pornografije bio uspješno riješen, prvo moramo dobro upoznati sami sebe, zatim naše supruge i potruditi se biti jedno drugome podrška na putu ka Uzvišenom Allahu.

Izvor: onislam.net

Za Akos.ba preveo i obradio: Mahir Kevri?



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP