Poigravanje sa razvodom braka


U današnjem vremenu mnogi ljudi, prilikom bra?nih nesuglasica, nepromišljeno i olahko pribjegavaju razvodu braka, ne vode?i ra?una o posljedicama takvog ?ina, a naj?eš?i uzrok ovakvog postupanja je temeljno nepoznavanje islamskih propisa o braku. Svi smo Allahovi i Njemu se vra?amo!
Kada je u pitanju razvod braka, neophodno je da se ?ovjek pridržava šerijatskih principa, odnosno u brakorazvodnoj parnici nema mjesta nepravednom su?enju zasnovanom na strastima i nepromišljenim odlukama donesenim u stanju srditosti.
Otuda je poigravanje sa razvodom braka i njegovo olahko shvatanje istovremeno i poigravanje sa Allahovom Knjigom, a takvo ponašanje za sobom povla?i Allahovu srdžbu i kaznu.
Prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, obaviješten kako je neki ?ovjek razveo svoju ženu sa tri razvoda odjednom, pa je, sallallahu alejhi ve sellem, ustao srdit i rekao: "Zar se igrate sa Allahovom Knjigom, a ja sam me?u vama?" (Bilježi ga En-Nesai, 3348., od Sulejmana b. Davuda, od Muhammeda b. Abdullaha b. Vehba, koji kaže: Obavijestio me je Muhrime od njegovog oca, koji kaže: ?uo sam Mahmuda b. Lubejda, a lanac mu je vjerodostojan: "Pa je ustao neki ?ovjek i rekao: 'O Allahov Poslani?e, ho?u li ga ubiti?'")
Stoga, bojte se Allaha, o muževi, i znajte da razvod braka ima svoja pravila. Uzvišeni Allah je u njemu propisao neke odredbe, pa ih ne zanemarujte, i odredio je granice, pa ih ne prelazite.
Doista je žalosno i tužno kako mnogi drznici olahko shvataju razvod braka, te prilikom i najmanje bra?ne nesuglasice pribjegavaju razvodu, ne poštivaju?i pri tome Allahove propise i Njegove zabrane, i ne stavljaju?i svoje postupke na vagu Allahovog šerijata. U takvu vrstu ljudi ubraja se i muškarac koji u raznim situacijama ?esto razvodi svoju ženu,  ne vode?i ra?una o zna?enju prethodno navedenih Poslanikovih rije?i, te nakon što ju je  bezbroj puta razveo, uprkos tome i dalje sa njom živi iako mu ona više nije dozvoljena. Takvo postupanje je blud i razvrat. Mi smo Allahovi i Njemu se vra?amo!
Tako?er, jedan od na?ina olahkog shvatanja razvoda braka jesu i postupci nekih neznalica i maloumnika koji se zaklinju razvodom, odnosno kad god su ubije?eni u nešto, ili nešto negiraju, ili kad su izazvani i sprije?eni u ne?emu, ?esto izgovaraju: "Razvest ?u se". Neki od njih, pak, kažu: ''Razvest ?u se tri puta!!!'' Nema sumnje, o vjernici, da je onaj koji u?ini razvod svojom zakletvom, koja mu stoji na vrhu jezika, ponavljaju?i je kod svake potvrde, negacije, podstreka ili onemogu?avanja, da je nemaran prema tom ugovoru i da je onaj koji se poigrava s njim i takav je u velikoj opasnosti.
Isto tako, jedan od primjera nemarnog odnosa prema razvodu jeste i muževo zastrašivanje žene razvodom braka u svakoj situaciji, kada joj i jutrom i ve?eri prijeti razvodom. Nema sumnje da ovo nije primjer lijepog bra?nog života, ve? je primjer olahkog shvatanja i poigravanja, jer u braku treba živjeti u skladu ili se velikodušno razvesti.
O muževi, bojte se Gospodara svoga i prema suprugama lijepo postupajte, ta one su udate za vas, i poštujte Allahove svetinje i propise da biste uspjeli.
Zaista, Uzvišeni Allah propisao je razvod braka iz velike mudrosti. Rije?i razvoda i pored toga što su bolne, teške i gorke onda kada bivaju pogrešno upotrebljene, ipak bivaju prijem?ive, radosne i spasonosne onda kada se postave na svoje mjesto na na?in na koji je to propisao Uzvišeni Allah.
Kada neko od vas želi da se razvede u situaciji kada je razvod dozvoljen, neka se razvede jednim razvodom, ne više od toga, jer sve što se doda na jedan razvod, smatra se novotarskim razvodom koji je zabranjen. ?udno je kako neki maloumnici puštaju ženu tri puta odjednom, a zatim se pokaju, pa onda se razlete na sve strane traže?i nekog ko ?e im izdati fetvu da se razvod nije dogodio. Koja bestidnost, glupost, neznanje i nesmotrenost!
Onaj koji ho?e da se razvede, treba da to uradi u periodu ženine ?isto?e u kojoj nije op?io s njom, a nije mu dozvoljeno da je razvede u periodu mjese?nog pranja, niti u periodu ?isto?e u kojem je op?io s njom, osim ako se obznanila trudno?a, jer je puštanje u vrijeme trudno?e dozvoljeno i nema smetnje u tome.
Ako ?ovjek razvede ženu opozivim razvodom, obaveza mu je da ne istjeruje ženu iz ku?e dok joj ne istekne pri?ek, jer se ona smatra njegovom ženom kada je u pitanju opozivi razvod.
Stoga, bojte se Allaha po pitanju razvoda braka i u takvim situacijama postupajte oprezno i obazrivo, jer možda nešto ne volite, a Allah u tome dadne mnogo dobra.

Autor teksta: Uvaženi šejh dr. Halid b. Abdullah el-Muslih

Preuzeto iz sedmi?nog ?asopisa ''Ed-Da'va'', br. 2194


Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP