Pitanje: Ako je mu dao svojoj drugoj supruzi po prvi put talak, a bez njene krivice, ve? zato to je to od njega zahtijevala prva supruga, te on nakon nekoliko sati povu?e svoj talak, tvrde?i da je bio prisiljen tako postupiti i da se kaje i boji Allaha, s.v.t., ima li pravo ta druga supruga da mu se ne vrati odmah, nego nakon nekog vremena, a dok je jo uvijek u iddetu? Dezakellahu hajren!
Odgovor: Kao odgovor na vae pitanje navest ?emo citat iz Kurtubijevog tefsira El-Damia el-ahkami el-Kurani, u kojem komentiraju?i rije?i Uzvienog Allaha: A muevi njihovi su pre?i da ih vrate dok su u tome (pri?eku) ako ele togod popraviti (El-Bekare, 228), kae: Jednoglasan stav islamskih u?enjaka jeste da ako slobodan ?ovjek (suprotno robu) razvede svoju enu koja je slobodna (suprotno robinji), a prije toga je imao spolni odnos sa njom, prvim razvodom ili drugi put, on je najpre?i da je ponovo vrati sve dok je u pri?eku, pa makar to ona i ne eljela. Ako je ne vrati u periodu pri?eka, onda mu ona nakon toga postaje strankinja i ne moe sa njim stupiti ponovo u brak osim sa ponovnom prosidbom, tj. novim brakom i saglasno?u staratelja i prisustvom svjedoka. Dakle, ovo je jednoglasan stav u?enjaka. (El-Damia el-ahkami el-Kurani, 3 tom, str.124)
Tako?er, Ibn El-Munzir u knjizi El-Idma naveo je konsenzus islamskih u?enjaka: Islamski u?enjaci imaju jednoglasan stav da mu ima pravo da u periodu pri?eka (opozivog razvoda) vrati suprugu, pa makar to ona i ne eljela. (El-Idma / stavka 463, str. 54)
Dakle, islamski u?enjaci su iz ovog pitanja kada mu moe u periodu pri?eka opozivog razvoda braka da vrati suprugu bez njene saglasnosti izuzeli odre?ene situacije, kao u slu?aju da enin povratak muu nosi u sebi jasnu tetu za enu koju ona ne moe podnijeti, kada ena ima pravo da ne pristane na povratak muu i kada ?e svoj problem izloiti kadiji koji treba da rijei njeno pitanje, to, po mom miljenju na osnovu onoga to ste spomenuli u pitanju nije prisutno u vaoj situaciji.
A Allah najbolje zna!
Odgovorio: Elvedin Pezi?
< « | » > |
---|