Vladanje tokom posta
Osobi koja posti se preporu?uje da, ?im sunce za?e, pouri s iftarom. Sehl ibn Sa'd prenosi da je Poslanik, a.s., rekao: Ljudi ?e biti uvijek u dobru sve dok budu pourivali sa iftarom. (Buhari i Muslim)
Post bi trebalo da se prekine uzimanjem neparnog broja hurmi, a ako su one nedostupne onda sa malo vode. Enes prenosi: Poslanik, a.s., je imao obi?aj da se iftari sazrelim hurmama prije nego to bi klanjao. Ako mu one nisu bile dostupne onda bi jeo suhe hurme. A ako one nebi bile dostupne onda bi popio malo vode. (Ebu Davud I Hakim ga smatraju ispravnim, a Tirmizi ga smatra pouzdanim)
Sulejman ibn Amr prenosi da je Poslanik, a.s., rekao: Ko od vas posti neka se iftari hurmama. Ako ih nema, onda vodom, jer voda pro?i?ava. (Ahmed i Tirmizi smatraju ovaj hadis dobrim i autenti?nim).
Prethodni hadisi tako?er pokazuju da je bolje prekinuti post na gore opisani na?in prije klanjanja. Nakon namaza osoba moe nastaviti sa jelom, ali ako je iftar ve? spreman i postavljen onda moe nastaviti sa konzumiranjem prije nego to klanja (akam namaz). Enes prenosi da je Poslanik, a.s., rekao: Ako je hrana ve? postavljena, jedi prije akam namaza i nemoj jesti nabrzaka (Buhari i Muslim).
2-Upu?ivanje molbe (dove) Allahu tokom iftara i posta:
Ibn Made od Abullaha ibn Amra ibn el-Asa prenosi da je Poslanik, a.s., rekao: Dova koju posta? uputi prilikom iftara ne?e biti odbijena. Kada se Abdullah (rob Allaha) iftari neka kae: O Allahu, molim Te milo?u Tvojom koja obuhvata sve, da mi oprosti.
Poslanik, a.s., je rekao: e? je otila, lijezde su se natopile, nagrada je potvr?ena, ako Allah htjedne! U mursel predaji Poslanik, a.s., je rekao: O Allahu, zbog Tebe sam postio i po Tvojim pravilima prekidam svoj post.
Tirmizi je zabiljeio hadis sa dobrim lancem prenosilaca u kojem Poslanik, a.s., kae: Trojici dova ne?e biti odbijena: posta?u sbve dok se ne iftari, pravednom vladaru i osobi kojoj je u?injena nepravda.
3-Izbjegavanje nepirstojnog ponaanja:
Post je vrsta bogosluja koji osobu pribliava Allahu. Allah je propisao post da bi o?istio duu i da navikne tijelo na ?injenje dobrih djela. Posta? mora paziti da ne po?ini neko loe djelo koje bi uzrokovalo gubitak nagrade i sevapa posta. Tako, post treba uve?ati kod ?ovjeka svjesnost Allahovog postojanja. U Kur'anu, Allah d.., kae: O vi koji vjerujete, propisan vam je post kao to je bio propisan onima prije vas da biste bili bogobojazni.
Post nije samo uzdravanje od jela i pi?a ve? od svega to je Allah zabranio. Ebu Hurejre preosi da je Poslanik, a.s., rekao: Post nije samo apstinencija od jela i pi?a, ve? i od runog i nepristojnog govora. Ako neko od vas bude napadnut (rukama ili rije?ima) neka kae: Ja postim, ja postim! (Hadis prenose Ibn Huzejme, Ibn Hibban i El-Hakim koji kae da je hadis ispravan po kriterijima Muslima).
Ebu Hurejre, tako?er, prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: Ko se tokom posta ne pro?e lanog govora i postupka prema njemu, onda Allah ne?e hajati za njegovo ostavljanje hrane i pi?a (ene). (prenosi ga grupa osim Muslima)
Ebu Hurejre prenosi da je Poslanik, a.s., rekao: Moda posta? ne?e od svog posta dobiti nita vie od gladi, a moda onaj koji klanja no?ni namaz ne?e dobiti nita vie od nesanice. (hadis prenose Nisai, Ibn Made i Hakim koji kae da je ispravan po kriterijima Buharije)
4-Biti plemenit i prou?avati Kur'an:
Biti plemenit i prou?avati Kur'an ?asni su preporu?ena djela u svakoj prilici, ali tokom Ramazana se te radnje jo vie preporu?uju. Buhari prenosi da je Abbas rekao: Poslanik je bio najplemenitiji ?ovjek, ali je najplemenitiji bio tokom Ramazana kada bi htio da se sretne sa (melekom) Dibrilom. On bi se svake no?i sa njim sastajao i recitvao Kur'an. Kada bi se Dibril (an?eo Gabrijel) sa njim susreo Poslanik bi bio velikoduniji od vjetra dobrodonosioca.
5-Nastojanje da se u?ini puno dobrih djela a naro?ito tokom zadnjih deset dana Ramazana:
Buhari i Muslim prenose od h. Aie, r.a., da je Allahov Vjerovjesnik, a.s., tokom zadnjih deset dana Ramazana budio svoje ene tokom no?i, a potom se od njih odvajao (da bi ibadetio, bogosluio). U Muslimovoj verziji hadisa stoji: Nastojao je da, naro?ito tokom zadnjih deset dana Ramazana, u?ini to vie dobrih djela. Tirmizi od Alija, tako?er, prenosi ovu verziju.
< « | » > |
---|