Subota, APRIL 27, 2024
pitanja


Pirsing na obrvama

Da li je, u svrhu ukraavanja, dozvoljen pirsing na obrvama (stavljanje min?ua na obrve)?
Dr. Muhammed ibn Salih el-Munedid

Hvala Allahu i neka je mir i spas na poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. eni je dozvoljeno da se ukraava i uljepava svim dozvoljenim ukrasima, bilo da su od zlata ili srebra, ili druge vrste nakita. Pri tome moe koristiti bilo koji na?in ukraavanja, ali pod sljede?im uvjetima:

- to ne bi smjela biti imitacija nevjernica i nemoralnih ena;

- ne bi smjelo biti u?injeno na na?in da izgleda ?udno i ekstravagantno, nego u skladu s preovladavaju?im obi?ajem kojeg se, kada je ukraavanje u pitanju, pridravaju ene muslimanke u njenom mjestu;

- ne bi smjelo uzrokovati tetu i ozljedu na tijelu;

- ne smije sadravati likove ivih bi?a.

Ibn Kudame, Allah mu se smilovao, kae: ''enama je dozvoljeno da, u svrhu ukraavanja, koriste zlatni, srebreni i dijamantni nakit i to u razli?itim formama, kao narukvice, mamuze, naunice i prstenje, kao to su im dozvoljene razne vrste ukrasa koje koriste na licu, vratu, rukama, nogama, uima i sli?no, ali pod uvjetom da to bude u skladu sa preovladavaju?im obi?ajem. Oblici ukraavanja koji nisu uobi?ajeni i koji odudaraju od preovladavaju?e prakse u nekom drutvu, smatraju se zabranjenim, kao to je upotreba ukrasa koji su specifi?ni za mukarce, a isto vai i za mukarce koji koriste specifi?ne enske ukrase.'' (El-Mugni, 2/325) ejh Muhammed ibn Ibrahim, Allah mu se smilovao, kae: ''Mudri islamski vjerozakon doputa enama da se ukraavaju na na?in koji je u skladu sa preovladavaju?im obi?ajem.''  (Fet?va Muhammed ibn Ibrahim, 4/73) Na pitanje: ''Da li je dozvoljeno, u svrhu ukravanja, enskom djetetu probuiti uho ili nos'', ejh Ibn Usejmin, Allah mu se smilovao, odgovorio je: ''Ispravno je miljenje da je pirsing na uima dozvoljen, jer spada u vid dozvoljenog ukraavanja. Vjerodostojnim putem je potvr?eno da su ene ashaba nosile naunice. Bol koja se osje?a prilikom probadanja uha i stavljanja naunice podnoljiva je i neznatna, a ako se to uradi dok je dijete malo, rana na uhu brzo zacijeli. to se ti?e pirsinga na nosu, ne znam da je iko od ranijih islamskih u?enjaka o tome govorio; li?no smatram da se radi o vidu saka?enja i deformacije tijela, ali ostavljam prostora drugima da misle i smatraju druga?ije. Ako ena ivi u mjestu u kome se pirsing na nosu smatra vrstom ukrasa, dozvoljeno joj je da postupa u skladu s tim obi?ajem.'' (Medm?'u fet?va ve rasi el-mutenevvi'a, 11/92) Isto se moe re?i o pirsingu na obrvama. Ako je to obi?aj muslimanki u nekoj zemlji i ne uzrokuje bilo koju tetu na tijelu, onda se ne moe govoriti o zabrani. Treba napomenuti da je enama zabranjeno pokazivati ukrase pred osobama koje joj nisu mahremi (osobe u vezi s kojima postoji trajna zabrana kada je u pitanju zasnivanje bra?ne veze), to implicira da je i ovu vrstu ukrasa, ukoliko se ena odlu?i za nju, dozvoljeno upotrebljavati samo u tim okvirima.

(Izvor: www. islam-qa.com)



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP
Share

BUDIMO PRIJATELJI

PITANJA I ODGOVORI

Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



POSJETITE MINBER.BA

  • Osobine licemjera
    Piše: Dr. Hajrudin Tahir Ahmetović Abdullah b. Amr, radijallahu anhuma, prenosi da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Ko bude imao četiri svojstva, taj...
  • Ummet anesteziologa
    Piše: Muhamed Ikanović Ebu Hurejra, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, došao na mezarje i rekao: “Kako bih samo želio da...
  • Život i djelo Mehmeda Handžića
    Piše: Mr. Vedad Mustedanagić Mehmed Handžić rođen je 16. 12. 1906. godine u Sarajevu, a umro je 29. 7. 1944. godine. Njegov otac Muhammed-aga bavio...